Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Stekande het ritt på Ekelden.

Av Åsa Jensen - 7 juni 2011 12:40

I går var vi ute på premiärturen av Ekleden. En fantastisk fin cykel-, rid- och vandringsled här i trakten. Den går genom Fritsla, Seglora Rydal och Kinnahult. En riktig naturupplevelse som verkligen är fantastisk. Dramatisk natur, mjukt böljande landskap, enormt pampiga Ekar och små vackra sjöar. Naturen och upplevelsen var bättre än jag hade räknat med. Och då kan man lägga till att jag är hemmablind.


Vädret var ju på vår sida eller hur man skall se det. + 29,5 grader visade termometern redan efter någon timmes ridtur. Varmt men tack vare vind så blev det inte stekhett utom på ett ställe där vi passerade ett litet hygge. Åtta ryttare och hästar var vi som töltade på genom skog och mark samt vägar. Alla hästarna skötte sig galant och klarade värmen bättre än väntat. Givetvis hade jag med kameran och tog bilder.


     

Dagen startar!                Här är min utsikt för dagen.... ett härligt mansvall.


      Blåsippebacken och vi har precis lämnat utgångspunkten Finabo. Tack vare två förbipasserande kunde vi alla komma med på bild.

Längst fram rider Leira och Malin samt Åsa och Spænir. Mor och son först.

Efter det kommer Catrin och Dísa samt Barbor och Einfari. Mor och son även där.

som nummer tre är Lina och Mána samt Kristina och Mýsla.

Sist Irina och Vidar samt Ulrika och Blær.


Två otroligt vackra rumpor! Hästarnas altså....


     

Utsikten från matstället.  MAT och vila!                  En utav de vackra vägarna.


   

Dags att sadla igen.           På väg mot Seglora.         Snart inne i Seglora!


   

Solängen.            Spænir lägger av världens gnägg.   Småkillarna kommer rusande


     

Catrin och Dísa                Gamla bron i Seglora.      Gänget.


  Över kullarna skymtar vi vårt ställe. HEMMA!

Som sagt en underbar dag och tur. Välkomna åter tjejer! För visst skall vi göra om det?!


I dag är det avslutning på ridskolan. Ridning, grillning och mys. Och nästa vecka drar första ridlägret igång.


Ha en bra dag och njut av sommaren!


 
 
Milla

Milla

14 juni 2011 09:35

Härligt det ser ut....ser fram emot vår lilla tur också.
KRam

http://kattryd.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Wilma

20 augusti 2011 11:35

Mår Ernir bra?:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Jensen - 29 november 2013 18:05

Hej!(om mitt hej inte når någon förstår jag det, då jag är så dålig på att uppdatera)   Nu tänkte jag göra en liten summering över några av sommarens höjdpunkter. Fler kommer en annan dag - ja, jag lovar att det kommer.   I augusti bokade jag...

Av Åsa Jensen - 22 augusti 2012 08:13

Härligt, nu är ordningen återställd. Ridskolan började i måndags med härliga förväntansfulla barn och vuxna! Grupperna är omfördelade och flera nya ansikten är det. Alla grupperna fungerade verkkligen jättebra. Så skönt att det gick så smidigt. Det ä...

Av Åsa Jensen - 15 augusti 2012 09:15

I morse började vardagen igen för barnen här i Marks komun. Kl 8.10 i morse började skolan. Svårt att förstå men Arvid börjar sexan i dag! Jisses så stor min Prins har blivit. Hoppas nu att han inte skall slarva bort sin nyckel till skåpet för mång...

Av Åsa Jensen - 13 augusti 2012 12:01

  Undra om jag någon mer gång kommer ha någon ridandes i bruklänning och slöja :-P Slöjan fladdrade så vackert i galoppen :-D   Vi har gjort iordning runt vår damm och då även skaffat tre Svensk Blå anka. De är helt underbara! Får jag pre...

Av Åsa Jensen - 12 augusti 2012 10:28

I går avslutade vi vårt ridläger. I fyra dagar har vi ridit, pysslat med hästar, höns, ankor, hund och katter. Smällt en och annan fluga också! 10 härliga ungar gjorde dagarna speciella. Vilka fina barn och ungdommar! Helt fantastiskt tåliga och rejä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards