Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Smulan är rakad!

Av Åsa Jensen - 23 april 2009 11:12


Många missförstånd har det varit, speciellt på Facebook om min Smula. Förlåt nu kan det bli konstigt igen..... familjens Smula. Vår katt smulan har lyckats tova till det rejält i år. Hela hon var som en tova, eller tovad mössa. Lite tagen på sängen blev jag då hon aldrig förut har blivit så tovig. Vi har inte behövt åka till veterinären för att raka bort pälsen någon gång innan. Men nu kan jag lova att det behövdes!


Hem kom en katt som var x antal kilo lättare och bara 1/4 så stor. Ja jisses så hon ser ut. Lejonrakning hetter det visst. Jag skulle snarare säga att hon ser ut som en kinesisk nakenhund! Arvid vill bara klappa henne på huvudet och svansen. Själv tycker jag hon är mjuk och go även där hon är rakad.


 

Smulan som sitter och skäms i badrummet. Eller värmer sig på golvet.


 

Smulan som är påväg att sova på sin favoritplats. PÅ Arvid!


Kira den knasbollen kände INTE igen denna konstiga katt. Jagade henne och skulle bara vara dum! Inte ens inne verkade hon fatta att det är hennes kompis Smulan. Ja, ja i natt har det varit lugnt i alla fall och så småningom inser väl Kira att det är samma misse men utan päls.


/Åsa


 
 
Annika

Annika

23 april 2009 12:11

Satt och kikade runt lite på bloggagratis.
Var tvungen att gå in hit och spana lite.
Tänka sig en av våra kissemissar också blev väldigt tovig i år.
Vi behövde dock inte raka lika mycket. :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Affi

23 april 2009 13:18

Nej men usch vad äcklig hon ser ut (förlåt) Stackars lilla katt, tycker synd om henne, tur att vi går mot varmare tider.

Kram på er

 
Ingen bild

Lotti

23 april 2009 20:18

Toksnygg katt! Undrar hur många som kollar in det inlägget bara på grund av överskriften...hahaha Där fick du verkligen till det! Må gott i vårvärmen!
Vet du förresten att jag oxå har en blogg:Lotti.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

24 april 2009 09:37

Ja, dom ser ju lite roliga ut!Nästa vecka bär det av med tre av mina för att göra samma sak, hur många ggr säger man inte, ja, de är ju inte så bra stallkatter de där lurviga... Nej, men de är bra söta. Kram paula

http://www.madkullensislandshastar.com

 
Ann

Ann

24 april 2009 19:22

hehehe.. ja så där ser våra vänners katt ut nästan hela vintern då han får tok mycke tover. Ska testa pälsglans på han till hösten då jag hittat en gel som e bra på vår korthårs katt... =)

http://missanmy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Jensen - 29 november 2013 18:05

Hej!(om mitt hej inte når någon förstår jag det, då jag är så dålig på att uppdatera)   Nu tänkte jag göra en liten summering över några av sommarens höjdpunkter. Fler kommer en annan dag - ja, jag lovar att det kommer.   I augusti bokade jag...

Av Åsa Jensen - 22 augusti 2012 08:13

Härligt, nu är ordningen återställd. Ridskolan började i måndags med härliga förväntansfulla barn och vuxna! Grupperna är omfördelade och flera nya ansikten är det. Alla grupperna fungerade verkkligen jättebra. Så skönt att det gick så smidigt. Det ä...

Av Åsa Jensen - 15 augusti 2012 09:15

I morse började vardagen igen för barnen här i Marks komun. Kl 8.10 i morse började skolan. Svårt att förstå men Arvid börjar sexan i dag! Jisses så stor min Prins har blivit. Hoppas nu att han inte skall slarva bort sin nyckel till skåpet för mång...

Av Åsa Jensen - 13 augusti 2012 12:01

  Undra om jag någon mer gång kommer ha någon ridandes i bruklänning och slöja :-P Slöjan fladdrade så vackert i galoppen :-D   Vi har gjort iordning runt vår damm och då även skaffat tre Svensk Blå anka. De är helt underbara! Får jag pre...

Av Åsa Jensen - 12 augusti 2012 10:28

I går avslutade vi vårt ridläger. I fyra dagar har vi ridit, pysslat med hästar, höns, ankor, hund och katter. Smällt en och annan fluga också! 10 härliga ungar gjorde dagarna speciella. Vilka fina barn och ungdommar! Helt fantastiskt tåliga och rejä...

Ovido - Quiz & Flashcards