Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Vackra höst!

Av Åsa Jensen - 14 oktober 2009 19:15

Hösten är ju helt underbar. Hög luft och naturen sprakar i alla möjliga varma färger.


I natt hade vi -5 grader. Riktigt så kallt hade jag inte trott att det skulle bli. Känns bra att alla hästar är hemma från sina respektive sommarbeten.


Jag, Tage och Kira tog en härlig promenad i det vackra vädret. Hingstarna såg oss på långt håll och Hildir var mycket vaksam, undrade nog vad som hände. Han är så vacker så jag tappar andan. Småkillarna är härliga och alla är så fina i hullet. Här kommer bilder från besöket.


 
Hildir spanar in oss.


   
Fleygur i profil. Älskar hans vita mule.


  

Vackre Hildir som börjar bli riktig raggig och go.


Prinsessan och jag har varit ute en sväng och hon går riktigt bra. Åh vad jag älskar denna häst. Leira är en riktig pärla som ger så fina avkommor. Spænir kommer säkert bli en minst lika bra ridhäst.


Att vara "mammledig" är väl inte riktig min grej Tungan ute. Jag har massa projekt på gång och som jag ändå kan göra nu när jag är ledig... 17 hästar att sköta om. Ombyggnation i stallet och en del andra hemliga projekt på gång.


Men nu skall jag njuta av en kväll tillsammans med vänner. Det är ju BSF-kväll.  (Bonde Söker Fru)


Kram på er 


 
 
Ingen bild

Monica I Habo

14 oktober 2009 19:51

Härligt att se du är tillbaka i bloggen. Kollat ofta och jag har undrat om något hänt. Skönt att det bara är positiva saker som hänt :-)

 
Ingen bild

Helene

14 oktober 2009 22:00

Åh vad jag längtar efter min prins!! Jag får ont i hjärtat...ska försöka komma och hälsa på på lördag.

Många kramar till dig Åsa och din fina familj och Hildir ;-)

 
Ingen bild

Lena

15 oktober 2009 09:44

Kul att bloggen är igång =D
Härliga bilder, nu väntar jag på stohagebilder ;))
Söt "liten" kille du har fått.
Kramiz

 
Ingen bild

Annie

15 oktober 2009 17:27

Hej!
Vad härligt att höra att allt går bra för er! Vet hur det känns med gårdar som ska göras i ordning, vi håller som bäst på att få upp vindskydd och ligghallar. Men några 40 hästar satsar jag inte på, 13 är min maxgräns. Men då är de flesta mina, eftersom jag trots idog annonsering inte fått sålt någon. Sæla har jag inte försökt sälja, är så nöjd med denna dam. Full rulle varenda gång, inte för att jag har jättkontroll på vilken gångart vi ska gå i, jobbar på att öva in travkommando på passlisan, men hon sticker inte och kan göra fina sidokrummelurer även i galopp. Lilla Brá är inte fullt så rädd för människor längre, jag får inte klappa henne i hagen, men hon följer snällt med när man har en hink. Och har man henne bara fast går det mesta bra.
Tack för att du sålde mig så fian hästar!!! Hoppas resten av hösten blir lika fin som den är nu!
Kram!

 
Ingen bild

Lotti

15 oktober 2009 18:55

Vansinnigt vackra hästar du har !!!

 
Pernilla

Pernilla

16 oktober 2009 10:49

Känner igen det där med mammaledig och 100 projekt på gång..Jag höll på så alla tre gångerna..Dreki är urvacker han med..Stor, klart större än de andra ettåringarna och med mycket man..

http://www.eskilsbygard.se

 
Monica

Monica

20 oktober 2009 09:07

Hej
Grattis till den lille klimpen - blir säkert lika bra praktexemplar som Arvid.
Hoppas också att ni kommer trivas likabra på Edeslätt som vi gjorde
Många kramar från Monica m familj

http://www.trollyckansgard.se

 
Ann

Ann

27 oktober 2009 20:34

mmm vackra bilder!
Så nyfiken på hur ni bor nu mer o var.. ?!
Hildir e verkligen vacker herre!
Så skoj att du är tillbaka! Önska jag bodde närmare!
Kram Ann

http://missanmy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

30 oktober 2009 11:20

Tack för era inlägg!
Jag hade råkat klicka att jag var tvungen att godkänna innan kommentarerna kom upp. Insåg inte att jag hade flera kommentarer liggande.

Monica: Vi trivs kanon. Som Arvid sa: -Här är ju hemma för jag har ju varit här så mycket redan. Både inne och ute. Han är så klok :-D

Annie: Vad roligt att höra om hästarna. Jag vet vad du menar med att bygga och fixa. Det tar tid och kostar pengar. Roligt att Saela har fart i sig :-P Lycka till med alla och klappa Saela från mig.

Lena: Stohage bilder kommer. För dem är det mat och åter mat som gäller. Och du, jag har inte ätit upp din häst :-P Kommer inte att göra det du kan slappna av.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Jensen - 29 november 2013 18:05

Hej!(om mitt hej inte når någon förstår jag det, då jag är så dålig på att uppdatera)   Nu tänkte jag göra en liten summering över några av sommarens höjdpunkter. Fler kommer en annan dag - ja, jag lovar att det kommer.   I augusti bokade jag...

Av Åsa Jensen - 22 augusti 2012 08:13

Härligt, nu är ordningen återställd. Ridskolan började i måndags med härliga förväntansfulla barn och vuxna! Grupperna är omfördelade och flera nya ansikten är det. Alla grupperna fungerade verkkligen jättebra. Så skönt att det gick så smidigt. Det ä...

Av Åsa Jensen - 15 augusti 2012 09:15

I morse började vardagen igen för barnen här i Marks komun. Kl 8.10 i morse började skolan. Svårt att förstå men Arvid börjar sexan i dag! Jisses så stor min Prins har blivit. Hoppas nu att han inte skall slarva bort sin nyckel till skåpet för mång...

Av Åsa Jensen - 13 augusti 2012 12:01

  Undra om jag någon mer gång kommer ha någon ridandes i bruklänning och slöja :-P Slöjan fladdrade så vackert i galoppen :-D   Vi har gjort iordning runt vår damm och då även skaffat tre Svensk Blå anka. De är helt underbara! Får jag pre...

Av Åsa Jensen - 12 augusti 2012 10:28

I går avslutade vi vårt ridläger. I fyra dagar har vi ridit, pysslat med hästar, höns, ankor, hund och katter. Smällt en och annan fluga också! 10 härliga ungar gjorde dagarna speciella. Vilka fina barn och ungdommar! Helt fantastiskt tåliga och rejä...

Ovido - Quiz & Flashcards